ویزای کار از طریق خرید بیزنس Owner/Operator

اگر صاحب بیزینس هستید راهی هست که می توانید ویزای کار کانادا را دریافت کنید. شما می توانید برای گواهی ارزیابی تاثیرات بر بازار کار معاف از آگهی اقدام کنید که اگر تایید شد زمینه را برای ویزای کار شما فراهم می کند.

ویزای کار از طریق خرید بیزینس

این نوع ویزای کار، ویزای کار از طریق مالکیت یا خرید بیزنس نامیده می شود. حال ببینیم این ویزا به چه صورت است.

هر کارفرمای کانادایی که بخواهد یک فرد خارجی را بصورت موقت استخدام کند ابتدا باید برای گواهی ارزیابی تاثیرات بر بازار کار (LMIA) اقدام کند. از طریق این گواهی کارفرما مجوزی از دولت برای آوردن فرد خارجی به کانادا می گیرد.

هدف از گرفتن LMIA   اطمینان از این موضوع است که قبل از استخدام یک فرد خارجی، تلاش برای استخدام شهروند یا مقیم کانادا صورت گرفته باشد.

ویزای کار از طریق خرید بیزینس

یکی از مهمترین شرایط گرفتن LMIA   درج آگهی است. به این صورت که عنوان شغلی باید در منابع مختلف اینترنتی آگهی داده شود تا اثبات کند تلاشی که برای استخدام صورت گرفته، گسترده بوده و همه متقاضیان بالقوه کانادایی را دربرگرفته است.

بررسی کلی

بعضی از متقاضیان LMIA   از درج آگهی معاف هستند که ویزای کار Owner/Operator نمونه ای از این ویزاهاست.
این برنامه خاص برای افراد خارجی صاحب بیزنس ایجاد شده که قصد دارند بیزنسی در کانادا ایجاد کنند یا بخرند و مدیریت کنند. هدف این روش ساده جذب افراد صاحب بیزنس به این کشور و انتقال راحت و سریع آنهاست.

اگر صاحب بیزینس مجبور باشد از طریق پروسه کاری مشابه برای گرفتن ویزای کار اقدام کند احتمال دارد از تلاش زیاد در این راه دلسرد شود و برای سرمایه گذاری به کشورهای دیگر متمایل شود. این برنامه برای پیشگیری از این مساله طراحی شده است. بنابراین شما اگر صاحب بیزنس هستید که می خواهید در کانادا بیزنس راه اندازی کنید یا بخرید شرایط زیر را مطالعه کنید تا ببینید واجد شرایط هستید یا خیر. شما باید:

– شما باید مالک کل سهام یا بیشتر سهام شرکت باشید یعنی نشان دهید که در قسمت مالی شرکت کنترل دارید.

– نشان دهید که ورود شما به کانادا منجر به ایجاد یا حفظ شغل برای شهروندان یا افراد مقیم کانادا باشد.

– نباید به مدیر ارشدی وابسته باشید بلکه باید بالاترین مقام شرکت باشید.

– شرط اصلی اقدام برای گواهی Owner/Operator  LMIA  مالکیت بیش از 50 درصد از سهام شرکت است.

شرایط OWNER/OPERATOR LMIA

شرایط دیگر این برنامه عبارتند از:
1- بیزینس پلن. شما باید با جزییات نشان دهید که چطور برای این بیزینس سرمایه گذاری می کنید و چطور اشتغال زایی می کنید. بیزینس پلن باید دقیق و قانع کننده باشد. شما باید افسر را قانع کنید که برای انجام این کار از دانش کافی برخوردار هستید.

2- باید در بیزینس خود حضور فعال داشته باشید.همچنین نشان دهید که سرمایه گذاری شما راکد نیست بلکه قصد دارید بیزینس خود را راه اندازی کنید و بیشتر توسعه دهید. شما معمار پروژه خود هستید هستید و باید از آن حمایت کنید.

3- در بیزینس پلن قصد خود را برای استخدام یک فرد کانادایی (ترجیحا در سال اول بیزینس) نشان دهید.

مرحله بعدی چیست؟

وقتی مجوز LMIA را دریافت کردید می توانید برای ویزای کار اقدام کنید. مدت اعتبار ویزای کار به اندازه مدت اعتبارLMIA است که معمولا دو ساله صادر می شود.

بعد از گرفتن ویزای کار، در اکثر مواقع می توانید از طریق سیستم اکپرس اینتری برای ویزای دائم کانادا اقدام کنید. همچنین از شرکت خودتان می توانید پیشنهاد کار بگیرید که خود امتیاز اضافی به شما خواهد داد.

با ویزای کار براساس OWNER/OPERATOR LMIA شانس خوبی برای اقدام برای مهاجرت از طریق برنامه نیروهای متخصص فدرال خواهید داشت.

برای اطلاع از وضعیت پرونده و پی گیری آن به دنبال راه حلی هستید؟

شما می توانید با استفاده از گزارش GCMS  نوت پرونده ، جزییات پرونده مهاجرتی شامل مدارک و نقطه نظرات آفیسر مهاجرتی را دریافت نمایید.

چناتچه مایل هستید از این طریق اقدام نمایید، بر روی درخواست “GCMS نوت پرونده ” کلیک نمایید.

لطفا در صورتیکه مایل هستید که برای پذیرش در سیستم اکسپرس انتری خود اقدام نمایید؛فرم ارزیابی را تکمیل کرده و اطلاعات خود را برای ما ارسال کنید، تا همکاران و مشاوران این بخش با شما تماس بگیرند.

برای اطلاع از وضعیت پرونده و پی گیری آن به دنبال راه حلی هستید؟

شما می توانید با استفاده از گزارش GCMS  نوت پرونده ، جزییات پرونده مهاجرتی شامل مدارک و نقطه نظرات آفیسر مهاجرتی را دریافت نمایید.

چناتچه مایل هستید از این طریق اقدام نمایید، بر روی درخواست “GCMS نوت پرونده ” کلیک نمایید.