اقدامات ویژه کانادا درشرایط ویروس کرونا و ایرانیان
اقدامات ویژه کانادا درشرایط ویروس کرونا و ایرانیان

اطلاعیه جدید اداره مهاجرت کانادا در شرایط ویروس کرونا برای متقاضیان ایرانی و دیگر کشورها

اقدامات ویژه برای کمک به متقاضیان مهاجرت موقت و دائم کانادا که در شرایط جدید ویروس کرونا (COVID ‑ 19) آسیب دیده اند.

 اداره مهاجرت کانادا در تلاش است تا برای متقاضیان ویزا از کشورهای چین ، ایران و کره جنوبی اقدامات موثری را انجام دهد. زیرا گسترش  ویروس کرونا Coronavirus (COVID-19) باعث اختلال در خدمات مهاجرتی و محدودیت سفر شده است.

به اتباع این سه کشور مورد اشاره، که متقاضی درخواست ویزاهای گوناگون موقت و دائم کانادا می باشند، اما به دلیل شرایطی که خارج از کنترل آنها بوده و قادر به رعایت برخی از موارد خاص نیستند، زمان بیشتری برای تکمیل مراحل لازم از جمله انگشت نگاری و ارسال مدارک به آنها داده  شود.

در تاریخ 7 فوریه 2020، اداره مهاجرت کانادا،  اقدامات ویژه ای را برای اتباع کشور چین درخصوص شرایط پیش آمده ویروس کرونا در نظر گرفته بود. در آخرین اطلاعیه صادر شده در تاریخ 26 فوریه 2020، اداره مهاجرت کانادا این اقدامات را برای شهروندان ایران و کره جنوبی نیر در نظر گرفته است.

کشورهای مورد تاثیر و اختلالات پیش آمده برای متقاضیان

اطلاعیه اداره مهاجرت کانادا درخصوص اقدامات ویژه بصورت زیر می باشد:

  • شما یک تبعه چینی ، ایرانی یا کره جنوبی هستید. یا
  • شما در چین ، ایران یا کره جنوبی هستید. و
  • شما تحت تأثیر اختلال در خدمات یا محدودیت های مسافرتی مرتبط با ویروس کرونا (COVID-19) هستید

اختلالات شامل موارد زیر است:

  • تعطیل شدن مرکز درخواست ویزا
  • اختلال در خدمات در دفاتر ویزای کانادا
  • اختلال در برنامه سفر
  • دسترسی محدود به دفاتر دولتی کشورها و کسب و کارهای محلی
  • دسترسی محدود به پزشک درخصوص معاینه پزشکی مهاجرت

بنابر اطلاعیه جدید اداره مهاجرت کانادا، برای سهولت انجام کارهای مربوط به ویزاهای ویزیتور، کاری و یا تحصیلی و اقامت دائم، و در ارتباط با انجام انگشت نگاری (Biometrics) این ویزاها تصمیماتی گرفته شده است.

متقاضیان از سه کشور چین، کره جنوبی و ایران که قادر به انجام انگشت نگاری در بازه‌ی 30 روزه تعیین شده نمی‌باشند، 90 روز کاری برای انجام این مرحله فرصت خواهند داشت.

در صورت نیاز و برای درخواست تمدید، این افراد می‌بایست  به اداره مهاجرت اطلاع  بدهند. همچنین افرادی که ویزای اقامت دائم دریافت کرده‌اند و به دلیل لغو پرواز ها قادر به سفر به کانادا نمی‌باشند، بایستی عدم توانایی خود از سفر کردن را اعلام نمایند. این تسهیلات ویژه برای پرونده‌های در حال بررسی از هر نوع ویزا صدق می‌کند.

کلیه افراد دیگری نیز که به دلیل اختلالات ذکر شده در ارتباط با ویروس کورونا، قادر به انجام معاینات پزشکی، مسافرت به کانادا برای سوگند شهروندی، دریافت اجازه ورود به کانادا و سایر موارد در بازه زمانی کوتاه مدت نیستند، لازم است درخواست خود را از طریق WEBFORM در سایت اداره مهاجرت کانادا اعلام کنند تا از این تسهیلات استفاده نمایند.

برای آگاهی از جزییات دستورالعمل اداره مهاجرت کانادا برای شرایط ویروس کرونا، لطفا به آدرس زیر مراجعه بفرمایید:

https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/corporate/publications-manuals/operational-bulletins-manuals/bulletins-2020/669.html

برای اطلاع از وضعیت پرونده و پی گیری آن به دنبال راه حلی هستید؟

شما می توانید با استفاده از گزارش GCMS  نوت پرونده ، جزییات پرونده مهاجرتی شامل مدارک و نقطه نظرات آفیسر مهاجرتی را دریافت نمایید.

چناتچه مایل هستید از این طریق اقدام نمایید، بر روی درخواست “GCMS نوت پرونده ” کلیک نمایید.

لطفا در صورتیکه مایل هستید که برای پذیرش در سیستم اکسپرس انتری خود اقدام نمایید؛فرم ارزیابی را تکمیل کرده و اطلاعات خود را برای ما ارسال کنید، تا همکاران و مشاوران این بخش با شما تماس بگیرند.

برای اطلاع از وضعیت پرونده و پی گیری آن به دنبال راه حلی هستید؟

شما می توانید با استفاده از گزارش GCMS  نوت پرونده ، جزییات پرونده مهاجرتی شامل مدارک و نقطه نظرات آفیسر مهاجرتی را دریافت نمایید.

چناتچه مایل هستید از این طریق اقدام نمایید، بر روی درخواست “GCMS نوت پرونده ” کلیک نمایید.